måndag, februari 8

ord

Lillemans ordförråd växer och förändras dagligen!
Det är så spännande att lyssna på!

Mumpit=mumsigt
Keppup=ketchup
Motell=hotell
Appeschiin=apelsin
Banneban=banan
Minellon=melon
Bädit=bebis
Mämmischoj=människor
Juj=djur
Bjön=björn
Panga=skjuta

Mm mm.

Fantasin är det heller inget fel på!
Idag har han ridit på ett lejon... i grottan... och på sin bjön, som inte är nå snäll.
Mycket dum och snäll nu.
Man får inte säga att nån är dum, men att nån gjort dumheter eller nåt dumt är bättre iaf.
Man ska också panga allt som inte är snällt, sen hänga upp, sen slakta och sist frysen.
Fast "inga mämmischor, baja juj i kogen", tex lejon å bjön å sånt ni vet!

I förrgår sitter vi i mörkret och kissar bredvid varandra på morgonen... (brukar låta bli att tända lampan men lämna dörren öppen, så ögonen hinner vänja sig lite.) och då säger barnet "sche du mamma" näe vadå svarar jag per automatik... "sche du pöket"... näe vart då? och så pekar han in mot den mörkaste delen mot tvättstugan... jag var nästan på väg att ställa mig upp och kissa ner golvet på väg mot lampknappen alltså.
Men så frågar han om man kan panga pöket, och jag svarar att jag inte vet, sen följdfrågan om man kan äta pöket? säger igen att jag inte vet för jag har inte träffat nåt men tror inte det är så mycket kött på ett spöke och hoppas han ska sluta prata om spöket... och det gjorde han!
Tills han kommer på dagis idag och berättar att "de inge bja kött pöket"... hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar