tisdag, februari 2

Gjort insats på dagis idag.
Lilleman var med sin pappa han och hade det mysigt, dom dök hem strax innan middag precis!
Jag hann vila lite innan, det var skönt.
Rackarns så mycket jobbigare det här vart än jag trodde. Trots bälte och sitt-pauser.
Inte burit barn eller nåt, men bara att stå, gå och vara nere på deras nivå om vartannat vart tybgre än väntat!

Men det är ju roligt!
Många frågor och gissningar och spekulationer! En liten gosse klev fram och rev upp tröjan och skulle se så det verkligen var en mage och bebis där, haha!
Lyxigt att få lunch och mellis iaf!

Vet ni vad jag hatar?
Att plocka i och ur diskmaskinen.
Vi skulle banne mig köpt 2 och bara växlat mellan...
Fast oftast brukar jag ju plocka ur när jag lagar mat/medans nåt kokar eller är i ugnen så då funkar det ju...
Men orkar man inte plocka ur den rena direkt så är det ju kört och diskbänken fylls tills det inte får plats mer och man måste plocka ur... och då även i nästan en full igen! Magiskt på nåt vis...

Vi åt fajitas idag.
Dvs tacos med kyckling istället för köttfärs, och annan kryddning.
Mycket gott men ändå inte lika gott!
Tacos är en bra uppfinning, lätt att variera och kan smaka så himla olika från gång till gång beroende på vad man tar!

Sen kvällsmöte med "aktivitets-gruppen" på dagis, vi ska planera en vinterutflykt!) V.10 och påsklunch v.12!
Roliga saker att både planera och få vara med på!

Vi har ett toppen dagis verkligen!
Litsongan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar