lördag, februari 20

recap

I onsdags fick vi förresten köra hem farfarn!
Tog sin lilla tid att hämta ut en liten gubbe från sjukhuset och få ut mediciner och komma iväg men till sist så.
Farmorn blev så glad att få hem han efter en vecka ensam.
Sen fick vi mat hos moffan och legobygge deluxe över hela köksbordet innan vi återvände hem och gjorde kväll direkt.

Efter torsdagens äventyr så var jag helt utslagen under natten, vaknade och kissade två gånger men sov sen resten av natten riktigt bra!
Vaknade kl 7 och kände inte ens att jag ville somna om, utvilad på nåt vis!
Så rackarns skönt!
Spenderade dagen som sällskapsdam åt världens bästa och finaste människa.
Var bara tvungen att köpa ett "hem-från-BB-set" till bebis, ett av varje vart det, så får vi en pojk så kan ju nån av våra vånner vänta sig ett gulligt kit i rosa i gröt, haha!
Fyndade en kofta själv annars vart det inte så mycket mer.
Lyxmiddag på tumanhand och en jäkla massa kvalitetstid tillsammans!

Även idag har jag känt mig piggare än vanligt.
Nästan som att jag var tvungen att bli sämre en sväng för att kunna bli bättre!
Fast på vägen hem igår så vart det nåt alldeles galet med magen och jag var tvungen att ligga ner i bilen innan jag kunde röra mig... och sen är det ännu lite svårare att gå och bebis verkar befinna sig längre ner i magen nu!

Fått tillbaka lite frihöjd mellan bröst och mage igen och även lite skönare att andas nudå!

Tagit exakt hela dagen idag att ställa undan sista julgrejerna, pysslat om nån blomma, dammtorkat lite, plockat undan kläder och till sist dammsugit&skurat innan middagsbestyr.

Alfons tog en powernap på soffan i 2 timmar idag... inte helt kry dvs... iaf inte orken... typiskt!
Han vaknade till lite främmande som hade lunch med sig så lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar