måndag, juni 25

4/5 blå traktorer

Gillar inte att sätta sig och fylla i alla räkningar som ska betalas måste jag säga.
Pengar har inte ens kommit in än och ändå är så mycket på väg ut igen!
Tur man jobbar och sliter i sommar!


Helgen!
Var ju givetvis fantastisk i det stora hela!
Tänk att jag har så vackra människor i min närhet!

Fredag var mycket trevlig i Orrviken på dagen, vi hade gjort kransar, fick godis och umgicks med mina vänner, och vädret var toppen!
Kvällen bestämde jag att spendera med herrn   trots att han var tvungen att jobba.
Så vi städade och putsade varenda millimeter på hans stora blå traktor tillsammans, det slutade med att han var så imponerad av mitt arbete så han ville köpa en lastbil som han kunde köra på veckorna och jag putsa på helgerna, men lugna mä'!

Lördagen lunkade jag på medans han   jobbade, matade lite djur, hängde med svärmor, handlade lite, hade liksom inget jag skulle göra eller var tvungen att göra iaf, men ändå blev jag sen, gick igenom hela garderoben i Boda (klädhögen på golvet vid fotändan av sängen) förgäves letandes efter linnet jag köpt just till midsommar... får anta att jag glömt det i Ås!
Hoppade i andra kläder, kastade på mig ett ansikte och 1 timme senare var vi iaf på väg!
Plockade upp Ola i Nordanälden och så mot Orrviken!
Mycket trevlig grill-förfest hos Miikaal!
Så sjukt mycket mat, och gott var det... skratten, konversationerna och drickat flödade!
Johan&jag, Jeanette, Joanna&Jesper, Mikael, Markus&Ulrica, Carolina, Pär&Lina, Ola,  Joel  och så ramlade det in nån till på slutet en sväng!
Fröjdholmen levererade i år igen!
Så många människor man känner och träffar/hör ifrån så sällan som man skulle hälsa på, så roligt att se och träffa alla och alla verkade ha en riktigt trevlig kväll!
Kvällen swischade förbi och sen var det hemfärd!

Midsommar 2012 får 4/5 blå traktorer, helt klart!

Gårdagen är knappt värd att nämnas, spenderade halva i sängen göralös och andra halvan i Ås görandes inget fast där finns att göra!



Och nu sitter jag på jobbet på min lediga dag... så kan det gå!

På återhörande!

1 kommentar:

  1. Kul att höra att du hade en toppen midsommar. Våran var inte så pjåkig heller. Sent blev det som tusan. Ojoj.

    JAG HAR INGEN MOBIL! Min iPhone är på rymmen och jag måste få ett kvittonr för att kunna få ut ersättning för den...men telia har ju sällan tid att svara. Skulle ha åkt in och gått på affärn och fått uppgifterna.
    Så nu har vi ingen annan kontakt förutom på bloggen...eller om du ringer Andreas mobil, och hoppas på att vi är sammen för att få tag på mig :P

    SvaraRadera