lördag, september 13

RÖSTA

Jag tycker att alla ska rösta.
Alla ska göra nåt åt det dom anser är fel eller dåligt.
Men längre än så sträcker sig inte min vilja att påverka nån.
Jag tänker inte prata för "mitt" parti och jag tänker då absolut inte prata emot ditt!

Om man måste sänka andra för att höja sig själv så kanske man inte har så mycket som är bra från början?

Och all denna mediahets som endast rör ett parti gör mig förbannad.
Inte för att det är just det partiet, jag tror rent av dom vinner på all uppmärksamhet.
Utan för att det är fel att smutskasta dom och försöka övertala människor som ska enligt lag ha en egen fri vilja och rätt att rösta på vad dom vill.

"Röstar du på dom så ta bort mig som vän på fb"... vart är världen påväg?

Viktiga frågor för mig när jag sökt mig till vilket parti jag skulle rösta på var iaf:
Föräldraförsäkring
Förskola
Skola
Äldrevård
Heltid-deltid
Jobb för unga
Brottslighet
Landsbygdspolitik
Skatter

Bla...
Jag har läst på varje partis hemsida från a-ö och baserat på det, och endast det och sen lagt min röst för det jag tror på.

Gör detsamma ni! Rösta.
Annars mister ni enligt mig rätten att gnälla.

1 kommentar: