torsdag, september 18

tellefån

Alltså jag och min telefon har ju ingen vidare relation längre. 

Jag glömmer att svara på sms, ibland i flera dagar.
Jag pratar säääällan i den, när vi gör kväll så är ju jag oftast på vårt rum och där sover ju Alfons sen ca 19 så han vill jag ju inte väcka!
Tar färre och färre kort.
Inga spel.

Men däremot har man ju det där inbyggda slötittandet när det finns tid över, också det speciellt efter Alfons somnat!
Instagram och bloggar, googla lite youtubea lite...
Och så igen... och så igen...
Maniskt beteende och känslan av "tomhet" när det inte finns nåt nytt att se eller nåt kvar att göra är ju märklig?

Det är så skönt ibland när man glömmer eller lämnar telefonen eller bara brstämmer sig för att skita i den.
Men mitt användande försöker jag verkligen begränsa när Alfons är med... fotar han ju med den och vi ringer ju nån avlägsen släkting ibland givetvis...
Jag vill inte att han ska tro att det är nåt man måste ha eller använda jämt, och absolut inte ta fokus från han så han inte känner min fulla uppmärksamhet.

Jag hoppas trenden vänder snart istället så folk börjar prata igen!
Jag tycker det är skitkul med insta och blogg men allt med måtta och absolut inte istället för kommunicera med nån direkt!
Sånt förstår jag inte riktigt... varför man ska pika och antyda saker som man enklast bara säger till den det berör?
Och då är jag en människa som uttrycker mig bäst med skrift!
Som garanterat gjort exakt det fast inte med flit isf!

Nåväl... alla är vi olika!

Nu vill jag ha imorgon!
Först lunchdejt och sen familjemiddag, kan knappt bli bättre!

Och på lördag ska vi på Nils dop och få träffa fina vänner! Innan en jobbnatt!

Bra plan bra plan!
Jag fryser och är sugen på rökt salt kött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar