söndag, januari 11

skjut mig

Ja men jösses vilken trevlig fredags-afton vi fick nere hos grannkäringa!
Vi surrade och drack och åt och drack och surrade och drack och skålade med nya champagneglasen och hade superkul!
Sen kom skjutsen och vi for på dans!
Superkul även det och masor med folk man kände!
Fick mig ett par härliga danser.
Sen efterfest/makrill mackor och jordgubbs-skumpa i Boda innan vi gjorde kväll vid 3.

Vaknade runt 10 dan efter då lilleman kom in och klädde på sig för en stund ute med djuren.
Vi städade och förberedde för fikafrämmande.
Sen sov jag och lilleman lite middag efter det... supermysigt...
När vi vaknade städade vi lite och började göra mat inför kvällens födelsedagsmiddag med fam.Gustafsson...
Klart lagom till 17.30 då alla gäster nåt hit!
Blev köttfärslimpa, klyftpotatis med bea&pepparsås och sallad till.
Och till efterrätt vart det alla bakverk plus en kladdkaka med passionsfrukt och mango till och glass och grädde!
Hann bra precis plocka undan så var det dags att åka på jobbet...

Kom dit och kände lugnet och la damen och kikade på tv.
21 började jag må skitilla och funderade på om jag vart hungrig eller bakis, men inget stämde... 23 vred det om i magen och jag fick springa på toaletten... och där låg jag i fosterställning/hängandes ner i till kl 01.30 när jag fått tag i nån som kunde byta av mig.
Kravlade mig till bilen och hann bara sätta mig så kom det igen... åkte några minuter och stopp och sen nästan hem innan det blev stopp och så till sist hem där täcke och kudde låg beredd i soffan...
Spenderade natten och morgonen springandes mellan min porslins-bästis och försökte sova mellan.
Och idag har jag sovit till och från hela dagen... fick handlat lite blåbärssoppa och bubbelvatten.
Alfons har varit så snäll och lugn och spenderat mesta dan med sin pappa.
Vi kokade lite spagetti till middag och det fick stanna så hallelujah!!
Alfons somnade efter 4 besök.
Rätt bra ändå efter 2 nätter utan natt-rutiner!

Och jag ligger på samma ställe än och har så fruktansvärt ont i kroppen och huvudet dunkar och illamåendet består.

Nu hoppas jag bara att mina killar slipper detta... och alla gäster igår...
Usch usch.

1 kommentar:

  1. Å fy fasen, stackare!! :( låter ju som vinterkräkan med ont i kroppen o allt! Huuua! Lider med dig, Krya på dig, och hoppas grabbarna dina klarar sig! ♡

    Puss

    SvaraRadera