onsdag, januari 21

tantrum

Jösses vad jag sov tungt idag...
Ända tills jag skulle hämta lilleman på dagis!
Han kom struttandes hand i hand med "sin tjej" E!
Hon är ca 4 år och går på andra avdelningen, hennes lillasyster går med A men hon är inte lika intressant eller intresserad!
E är alltid först på plats att hälsa Alfons välkommen (läs dra Alfons ur famnen) när vi kommer, och pussas och kramas med han!
Och alltid sist att krama och pussa hej då!

Vi for hem och lekte lite innan jag lyckades få smita in i duschen helt ensam!
Vilket är sällsyntare än en lila enhörning med vingar!
Skönt var det iaf och jag hann både skölja ur håret och raka benen ordentligt!

Sen blev det rester till middag.
Dukade fram alternativen och redan där var lilleman sur och arg över nåt.
Micrade lite korv&bacongryta och ris åt han men han skulle inte ha, han skulle vara i vardagsrummet.
Till slut fick J han i stolen sin och skulle ta mat själv när den lille krabaten lutar sig fram och tömmer hela tallriken mitt på köksbordet.
Ajajaj... han fick gå till vardagsrummet med en tillrättavisning och grät/skrek förtvivlat.
Vi satte oss och åt och han kom till sist springandes och ville vara i famnen.
Efter ett förlåt så satte han sig i sin stol igen och skulle smaka på sin mat för att få en hårdbrödmacka.
Tar en sked i munnen och spottar sen ut det och tror han ska få macka.
Men jösses... det blev vardagsrummet och ytterligare en tillrättavisning och ännu mer gråt.
Hamnade efter massa skrik på sitt rum.
Gick dit och förklarade vad han gjort fel och hur han gjorde det rätt igen.
Så han sa förlåt (strök på kinden) och tog sen min hand och ville gå och äta mat.
Sagt och gjort så åt han en hel portion och en macka utan tjorv.
Så kan det gå!

Sen har jag varit på Tupperware-party hos en granne, faan va dyrt det är.
Eller ja, inte i förhållande till hållbarhet men dessa stora summor som ska betalas vid ett tillfälle är otrevliga... känns ju mycket lättare att köpa billigt flera gånger även om det i slutändan blir dyrare!

Nu en film och kväll!

1 kommentar:

  1. Ja inte är det lätt ibland med barn och hur de vill ha det när det inte är tänkt på det viset. Jag har kämpat med två tjuriga (mest trötta gissar jag på) tjejer imorse om att det inte är lördag och att de ska på Drakborgen, utan att det är imorgon, inte idag. Tandagnissel "JAG VILL STANNA HEEEEMMA!" Aja, iväg kom vi tillslut och lämningen gick över förväntan bra. Men sen blev jag för det :(

    SvaraRadera