tisdag, november 25

det blir inte som man tänkt sig

Tji fick jag..
Var ledig igår men långt ifrån pigg.
Glad iaf, och spenderade exakt hela dagen i min sons närhet, utan bad eller att ens åka hemifrån!
Vette tusan vad det är frågan om, kan knappt hålla ögonen öppna stundvis, läskigt är bara förnamnet då det inte är vid läggning eller andra trötta stunder jag blir så trött utan mittidan bla.
2 dagar har det varit så, förstår inte riktigt.

Jag vill så mycket... baka, stöka, pyssla, dona.
Och säkert blir det inget för att jag vill göra det "hemma", men inte bor där riktigt än.
Men det gör mig samtidigt deprimerad att inte vilja/orka göra nåt.
Igår donade jag lite på Alfons blivande rum iaf, kändes riktigt bra!
Jag längtar så det spritter i kroppen vid bara tanken!

Är det nåt jag älskar så är det att få till och känna sig som hemma!
Mitt hem, med en tanke bakom det mesta eller bara ett minne.
Vi kommer få börja helt från nytt, så nytt att det inte ens finns ett hål att täcka över med nån tavla eller hylla nånstans, nästan lite läskigt, varenda repa och hål kommer vi vara skyldiga till.
Och nog för att det är kul med nytt, men nytt kan det ju inte förbli och det ska ju användas så!
(Vi har ju ett hem nu med förstås, men på den begränsade ytan och det sätt vi bor just nu så är det inte riktigt rätt känsla... men det kommer ju, och tills dess har vi det ju bra på sitt vis med!)


Och snart är det jul... inga julkänslor men jag vill locka fram dom genom att pynta eller stöka fram nåt eller baka och dona, men det blir väl kanske till nästa år då det är ordning och inbott ordentligt...!

Jäkla tjat om det här blivande hemmet, men om ni bara kunde förstå vad jag längtar! 

1 kommentar:

  1. Jag förstår din längtan. Och sprittet med för den delen, den har jag nu när jag ska få ställa ordning i tjejernas rum, få göra ordning datarum här uppe och tillslut göra tvrummet och gamla datarummet till samma rum. Oj oj oj, så kul. Och jag längtar vekrligen tills vi kan komma och hälsa på er i ert nya egna hem!!! PUSS&KÄRLEK

    SvaraRadera